Atenció Pastoral

A la Comunitat Parroquial del Masnou tenim diferents activitats de formació i acompanyament cristià per les diverses etapes, situacions i necessitats espirituals que es presenten a la vida.

Preparació pel Baptisme

De 0 a 6 anys

Acollim els pares i padrins dels infants a batejar per aprofundir en el do de la fe cristiana tot preparant la celebració del Sagrament del Baptisme.

Primer divendres de mes a les 20:30 h.

Acolliment de Promesos

Un equip integrat per quatre famílies de la Parròquia fan el servei d’acollida i acompanyament als promesos, per tal de reflexionar i compartir l’experiència de preparació per al matrimoni mitjançant un diàleg obert i franc.

Dissabtes al llarg de l’any

Catequesi d’iniciació en la vida cristiana. Primera Comunió

De 8 a 10 anys

Acompanyem i recolzem els pares, des de la comunitat parroquial, en l’educació i celebració de la fe dels seus fills. Setmanalment, infants i catequistes aprofundeixen en el coneixement de Jesús, l’Església, els Sagraments i la Vida Cristiana.

També oferim una trobada periòdica de formació cristiana amb els pares i les mares.

Diumenge a les 11:00 h.

Parròquia de Sant Pere

Dilluns de 17:30 a 18:30 h.

Catequesi en família

Acompanyem i recolzem els pares, des de la comunitat parroquial, en l’educació i celebració de la fe dels seus fills. Dos diumenges al mes coneixem i aprofundim en la vida de Jesús, l’Església, els Sagraments i la Vida Cristiana amb pares, mares i fills

Segon i quart diumenge de mes de 10:30 a 13:00 h.

Lectio divina

Llegim i aprofundim en l’estudi de l’Evangeli per tal de renovar la nostra fe i la nostra esperança, i trobar la força per seguir de més a prop el missatge de la paraula del Senyor.

Fomentar la nostra convivència personal i gaudir d’una sincera amistat.

Dimarts a les 20:00 h.

Pastoral de la salut

Portem esperança als malalts i ancians acompanyant-los i escoltant-los. Considerar-los membres actius de la comunitat parroquial. Facilitem –si son catòlics– la participació en la vida litúrgica i sagramental de la comunitat. Ajudar-los a viure la seva situació amb esperit cristià.

Actualment atenem i visitem cinc residències i cases particulars. Un cop cada mes ens reunim per fer un seguiment de les visites realitzades i tractem uns temes que ens ajuden en la nostra relació amb els malats i ancians. Un cop l’any, a nivell d’arxiprestat, es fa un curs de formació i una trobada festiva de visitadors i malalts al Santuari de la Cisa.

Cos de portants del Sant Crist

Promovem la devoció al Sant Crist tot acompanyant-lo de manera especial en la Setmana Santa.

El Viacrucis es resa comunitàriament els Divendres de Quaresma a la Parròquia de Sant Pere i a l’Església de Santa Maria de Maricel.

El Divendres Sant, el Cos de Portants duu la creu en el recorregut del Viacrucis pels carrers del Masnou.

Setmana Santa

Comunitats Neocatecumenals

Col·laborem amb la Comunitat Parroquial del Masnou perquè sigui sagrament de l’Església Missionera com evangelització dels allunyats, donant signes evangèlics que conviden als no creients a la fe i a la conversió.

Amor a la dimensió de la Creu. Es tracta d’un grup de persones que volen viure profundament els fruits del Baptisme i del Cristianisme, a través d’un procés catecumenal dividit en diverses etapes i integrat plenament a la parròquia.

Eucaristia: Dissabtes a les 18 h.

Església de Santa Maria de Maricel

Recessos espirituals mensuals en petites comunitats

Despatx parroquial

Dilluns de 20 h a 21 h.